MŠ Třešť
Mateřská školaTřešť

1. třída

Vyučující:Motýlci

  • Ing. Barbora Krejčí
  • Mgr. Tereza Nešporová
  • Alena Marečková, DiS.

 

Zaměření Motýlkové třídy – MŠ

Motýlková třída je zaměřena na podporu emocionálního a sociálního rozvoje dětí, jejich schopnost vyjadřovat a rozumět emocím a vytváření pozitivních vztahů mezi vrstevníky. V tomto školním roce se soustředíme na práci s emocemi, které pomohou dětem lépe rozumět sobě a druhým. Do našich aktivit integrujeme prvky z metodiky Začít spoluDobrý začátek, které podporují kooperativní učení a zdravý psychický vývoj.

Emoce a vztahy – "Ferda a jeho mouchy"

Děti budou prostřednictvím příběhu Ferda a jeho mouchy seznámeny s různými emocemi, jako jsou radost, smutek, hněv a strach. Příběh o Ferdovi, který se musí vypořádat se svými emocemi a vztahy s ostatními hmyzy, bude sloužit jako podnět k diskuzi a reflexi pro děti.

  • Cíl: Pomoci dětem rozpoznávat a pojmenovávat své emoce, vyjadřovat je zdravým způsobem a rozvíjet empatii vůči ostatním.
  • Aktivity: Vytváření "emočních obličejů" na emušácích, čtení a dramatizace příběhu, hry zaměřené na spolupráci a sdílení emocí, kreslení a vyprávění o tom, jak se cítí.

Metodika "Začít spolu"

Tato metodika bude začleněna do každodenního života třídy a zaměříme se na podporu individuálního rozvoje každého dítěte, stejně jako na posílení vztahů mezi dětmi.

  • Cíl: Podporovat aktivní spolupráci mezi dětmi, rozvíjet jejich komunikační dovednosti a schopnost řešit problémy společně.
  • Aktivity: Kooperativní hry, které podporují týmovou práci (např. stavebnice, skládání puzzlů), diskuse o tom, co dětem vyhovuje a co ne, a hledání společných řešení problémů v každodenních situacích.

Metodika "Dobrý začátek"

Základním principem této metodiky je podpora kladného vztahu k učení a vytváření pozitivní atmosféry v třídě. Zohledňuje se každý dětský zájem a podněcuje se jejich kreativita.

  • Cíl: Podporovat zvídavost, sebedůvěru a motivaci dětí k aktivnímu zapojení se do různých činností.
  • Aktivity: Využití her a experimentů, které jsou zajímavé a stimulující pro děti. V každé aktivitě se snažíme podporovat zvídavost dětí a jejich touhu učit se novým věcem (např. přírodní vědy, poznávání zvířat, rozvoj motorických dovedností).

Tabulka úkolů pro předškolní děti

Tato tabulka slouží jako vizuální pomůcka pro děti a jejich rodiče, aby si děti osvojily odpovědnost za své úkoly a rozvíjely samostatnost.

  • Cíl: Podporovat rozvoj samostatnosti dětí, jejich schopnosti plánovat a organizovat svůj čas.
  • Úkoly:
    • Udržování pořádku ve třídě
    • Pomoc při přípravě stolu na jídlo
    • Zodpovědnost za vybraný předmět ve třídě (např. hračky, knihy)
    • Úkoly zaměřené na sebeobsluhu (oblékání, hygiena, pomoc menším dětem)

Týdenní služby

Každý týden budou mít děti rozdělené služby, které jim umožní vyzkoušet si různé role a zodpovědnosti ve třídě. Každé dítě si tak na týden převezme určitou roli, například:

  • Cíl: Rozvíjet dovednosti spojené s odpovědností, spoluprací a zručnostmi.
  • Služby:
    • Pomocník učitelky – pomoc při přípravě aktivit, organizování her a při pobytu venku
    • Kuchyňský pomocník – údržba čistoty v prostoru
    • Kreativní pomocník – asistence při výtvarných nebo pracovních činnostech
    • Strážce pořádku – zodpovědnost za úklid po aktivitách a hračkách

Tento přístup nejen pomůže dětem zlepšit jejich sociální dovednosti a schopnost spolupracovat, ale také podporuje jejich individuální rozvoj a sebedůvěru. Tabulka úkolů a týdenní služby jsou vynikajícím způsobem, jak motivovat děti k aktivnímu zapojení do každodenního života třídy a k převzetí odpovědnosti za sebe i ostatní.

Třídy

Kalendář

Listopad2025
Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Rychlý kontakt

Mateřská škola Třešť,
příspěvková organizace

Luční 88/21, 589 01 Třešť

Telefon: +420 567 224 305
E-mail: reditelka@mstrest.cz

EU Dotace