„Nejdůležitější pro nás je, jak se dítě ve školce cítí, zda je šťastné a jestli se do školky těší“.
Jsme heterogenní (smíšená) třída dětí a říkáme si „Broučci“. Každý z nás je originál, máme své přednosti i zvláštnosti. Společně se poznáváme, hrajeme si, cvičíme, tančíme, zpíváme, objevujeme a poznáváme krásy našeho nejbližšího prostředí, okolí i vzdáleného světa. Hrou a praktickými prožitkovými činnostmi zjišťujeme, jak to ve světě chodí. Na této cestě plné poznání nám pomáhají nejen paní učitelky, ale i pejsek Hafík, další kamarádi, paní školnice i rodiče.
Pro úspěšné vzdělávání používáme metodu „Dobrý začátek“. Tato metoda je zaměřena na sociální a emoční vývoj dětí, převážně když nastane problém v komunikaci, když nevíme, jak postupovat dál, aby došlo k nápravě. Pomáhá nám s různými potížemi a konflikty, které mezi dětmi vznikají. Předkládá nám, jak máme správně a intuitivně postupovat ve výchově a vzdělávání. Všímáme si chování a interakcí mezi dětmi, vnímáme své reakce na ně, reflektujeme a vyhodnocujeme své postupy.
Tato sociálně – emoční metoda přispívá k vývoji dítěte:
Dále se zaměřujeme na specifika související s úrovní motoriky, jazykového a psychického vývoje dítěte, na touhu po poznání, experimentujeme a objevujeme. Poznáváme všemi smysly. Učíme se orientaci v prostoru a čase, žijeme přítomností a situacemi, které jí naplňují. Klademe velký důraz na pohybové aktivity a obratnost.
Plánování a realizaci konkrétních vzdělávacích činností přizpůsobujeme možnostem a schopnostem dětí. Podle toho volíme metody a formy práce. Děti se nejvíce učí nápodobou, situačním učením, často vyžadujeme opakování činností, potřebujeme pravidelné rituály. Třída je vybavena vhodnými hračkami a pomůckami pro děti ve věku od 2 let – 7 let. Prostředí třídy poskytuje dostatečný prostor pro volný pohyb i hru dětí a zároveň bezpečí a klid pro odpočinek v průběhu celého dne.
Předškolní období je zásadní pro utváření celoživotních návyků, respektování pravidel a norem. Při výchově a vzdělávání proto stavíme na pravidelném denním režimu - dostatek času na realizaci činností, dostatku emoční podpory, činností, zajištění pocitu bezpečí, přiměřeném podnětném prostředí, více klidu, více individuální péče (vzdělávací činnosti realizované důsledně v menších skupinách či individuálně), na srozumitelných, jednoduchých pravidlech a řádu.