Plánování a realizace konkrétních vzdělávacích činností bude přizpůsobeno možnostem a schopnostem dětí. Podle toho volíme metody a formy práce. Děti se nejvíce učí nápodobou, situačním učením, často vyžadují opakování činností, potřebují pravidelné rituály. Největší prostor musí být ponechán volné hře a pohybovým aktivitám.
Ve třídě budeme postupně tvořit společně s dětmi pravidla soužití ve třídě, na základě vlastních prožitků a zkušeností. Pravidla nám pomohou získat jistotu, řád a předvídatelnost věcí a my se pak ve třídě budeme cítit v bezpečí.
Zjistíme, co kdo z nás dovede, co mu jde lépe a co se mu ještě nedaří, ale i to, že když spojíme síly dohromady, dokážeme společně postavit i to, co bychom sami ještě nedokázali, a jít na zahradu dřív, pokud si v šatně pomůžeme. Tak se nám bude dařit společná hra a tvoření, budeme se radovat, růst a rozvíjet se po všech stránkách.
Volíme osobnostní přístup učitelek ke každému dítěti, náš pedagogický styl a přístup je založen na respektování individuálních potřeb dítěte a na vytváření bezpečného „domácího“ prostředí. Přístup k dětem je založen na vzájemné úctě a respektu. Děti mají možnost o sobě více rozhodovat, uvědomovat si své potřeby, ale současně své chování sladit s potřebami třídy a kamarádů.
V pobytu venku zajistíme využívání odpovídajícího zahradního vybavení školy (průlezky, skluzavky a další prvky) vzhledem k věku dětí.
Mateřská škola Třešť,
příspěvková organizace
Luční 88/21, 589 01 Třešť
Telefon: +420 567 224 305
E-mail: reditelka@mstrest.cz