Motto:
„Děti neznají ani minulost ani budoucnost a co nám dospělým se stává zřídka – užívají si přítomnost“. – Jean de la Bruyère
Naše poslání:
- podporovat zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dítěte v prostředí srdečném a přátelském, vytvářet optimální podmínky pro jeho individuální osobnostní rozvoj v úzké spolupráci s rodinou, přispívat ke zvýšení sociálně kulturní péče o děti a vytvářet základní předpoklady jejich pozdějšího vzdělávání
- učit děti žít v kolektivu, umět se v něm prosadit, navázat citové vztahy s vrstevníky, umět přijmout pomoc i pomoci druhým, být snášenlivé a tolerantní k individuálním, kulturním a etnickým odlišnostem
- poskytnout dětem pomoc při přechodu z intimní skupiny dnešní rodiny do širší společnosti
- smysluplně obohacovat denní program dětí v průběhu jejich předškolních let tak, aby prožily aktivní a šťastné dětství
- vytvářet základy rozumných citlivých a šetrných vztahů k nejbližšímu okolí i životnímu prostředí, chápaní smyslu života
- podporovat rozvoj sociálně – kulturních postojů, naučit děti vnímat různost kulturních komunit jako je samozřejmost, vést je k soudržnosti, přátelství a porozumění
- naplnění potřeb pedagogů a ochrana před stresem
Krédo naší mateřské školy:
Děti se potřebují bavit, potřebují si hrát, a co je nejdůležitější – potřebují se smát a my jim to umožňujeme.
O co se snažíme:
- příjemný vstup dítěte do MŠ
- kladný vztah k přírodě, odpovědnost za přírodu (lesopark v areálu školy)
- úcta k životu, lidem, zvířatům
- chuť zkoumat, objevovat a učit se
- pohoda a bezpečnost
- získání dovedností hravou formou (jemná a hrubá motorika, smyslové vnímání, orientace v prostoru, představivost a paměť)
- umění dívat se, pozorovat, uvědomění si, co nás obklopuje
- podmínky pro tělesnou pohodu a bezpečnost, zdraví
- vědomosti a zkušenosti
- rovný přístup ke vzdělávání
Zaměření:
- Vytvořit zdravé prostředí s příjemnou atmosférou, tolerancí, pohodou, klidem a citovým zázemím.
- Společně strávený čas, blízkost a s tím spojené zážitky, které zanechají v dětech krásné vzpomínky na dětství a navíc budou nenásilnou formou a zábavnou cestou objevovat nové věci a poznávat svět z různých úhlů pohledu.
- Snahou mateřské školy je ovlivnit vznik psychických struktur a dispozic dorůstající generace a korigování nedostatků v rozvoji.
- V rodičích vzbuzovat zájem o vše, co se ve škole děje, co jejich dětem prospívá.
- Učit děti vnímat svět kolem sebe cestou přirozené výchovy a vzdělání na základě vlastní prožité zkušenosti, se zaměřením na komunikativní dovednosti, rozvoj řeči, upevňování fyzického zdraví, na zdravý životní styl, na zprostředkování. porozumění k přírodě a posílení ohleduplnosti k ní, vést děti k samostatnosti i schopnosti práce ve skupině, respektovat individuální tempo každého dítěte.
- Vytvářet příznivé vlivy prostředí, které ovlivňují rozvoj osobnosti dětí ve smyslu odolnosti proti sociopatologickým vlivům a hledat cesty dalšího působení na děti, které odcházejí do ZŠ.
- Zvýšenou pozornost věnujeme dětem s odloženou školní docházkou. Zaměřujeme se nejen na specifické důvody odložení školní docházky, ale na celkový rozvoj osobnosti, abychom tak snižovali případné výukové a jiné obtíže v ZŠ.
- Cílem našeho předškolního vzdělávání je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na něho běžně kladeny a zároveň ty, které ho v budoucnu nevyhnutelně očekávají.
- Zajistit individuální integraci dětí se speciálně vzdělávacími potřebami.
- Výchova k mravnímu, osobnostnímu a prosociálnímu rozvoji dítěte a skupiny.